czwartek, 1 września 2011

STERNIK


W pierwszych dnia sierpnia otrzymaliśmy zaproszenie do udziału
w programie pod nazwą STERNIK –-

programie edukacji poza formalnej
zorganizowanym przez
Stowarzyszenie Karta 99
Do wyjazdu n naszego domu zakwalifikowali się:
Grzegorz, Klaudia i Kinga.

Dnia 24.08.2011 r. pojechałam na Projekt Sternik-program edukacji poza formalnej dla podopiecznych Domów Dziecka z terenu Dolnego Śląska.Projekt zajmował się pomocą ofiarom przestępstw karnych karta 99. Jadąc tam myślałam tylko o tym,że popełniłam błąd wyjazd zorganizowany był w ostatnim tygodniu wakacji ale z ciekawości pojechałam.Gdy dojechaliśmy na miejsce zaimponowały mnie warunki i widoki.Chociaż było 12 km do sklepu i brak zasięgu, to miejsce w którym zamieszkaliśmy zauroczyło każdego z uczestników. Gdy już zjedliśmy obiad i odpoczęliśmy zaczęły się warsztaty.Na początku było bardzo sztywno ale już po chwili każdy się rozluźnił bo panowała bardzo pozytywna atmosfera.Warsztaty prowadziła pani Joanna Wajda. Robiła to bardzo dobrze,miło jej się słuchało i dużo rzeczy można było się dowiedzieć. Drugie warsztaty prowadziła Pani Ewa Olszewska i Pan Paweł Dębek.Oni zaś zajmowali się przygotowaniem nas do życia dorosłego. Bardzo podobały mi się te zajęcia,robiliśmy dużo ćwiczeń które zbliżyły grupę do siebie.Otwieraliśmy się na innych i mówiliśmy o swoich emocjach.Grupa zorganizowała podchody i ognisko.W chwilach wolnych był bilard,piłkarzyki i książki.Wieczorami oglądailśmy filmy lub rozmawialiśmy.Jeździliśmy też konno.Zorganizowany był też wyjazd do Kłodzka.Zwiedzaliśmy piwnice zamku.W czasie Projektu uczestniczka grupy miała 19 urodziny.Był tort,muzyka,dużo śmiechu.Będę bardzo miło wspominać czas spędzony w Gniewoszowie.W jeden tydzień uzyskałam bardzo dużo nowych znajomych i mogłam być sobą.Najmilej jednak zapamiętam tą ciepła atmosferę którą sami stworzyliśmy otwierając się na innych. Mam nadzieje,że zorganizowany będzie ciąg dalszy projektu ponieważ chciałabym się więcej dowiedzieć o prawie. KLAUDIA




Brak komentarzy: